Szülői és gyermeki kreativitással a korai sikerekért

A kor, amiben élünk minden korábbinál jobban igényli a kreativitást. Egyre kevésbé mondják meg nekünk, hogyan, merre tovább az életünkben. Sokkal inkább ránk van bízva, hogy feltaláljuk magunkat mindenben. A kreativitás persze több síkon értelmezhető fogalom. Ha valaki egyetlen dologban kiemelten kreatív, azt jól hasznosítva boldogulhat is akár. De addig, amíg meg nem találjuk, miben vagyunk igazán jók, szerintem jobb, ha minden téren fejlesztjük magunkat. Én például kreatív szülő próbáltam lenni, amikor egyéni megoldásokat kerestem arra, hogyan segíthetek a gyermekemnek, Évinek kreatívvá válni a legtöbb dologban. Egészen kiskorában is már.

Amikor így, próbáltam rálelni a lehető legjobb megoldásra, amit igazoltan próbált már legalább valaki előttem, és előremutatóbb, mint rábízni a gyerkőcöt teljesen a közoktatásra, találtam meg az alábbi linket: szilvia-logopedia.hu/iskola-elokeszito-feladatok.php. Aztán, ahogy jobban szétnéztem Szabó Szilvia logopédus oldalán, kicsattantam az örömtől, mert láttam, hogy nem csak iskolásoknak, hanem már négyéves korúaknak is el lehet kezdeni ilyen, készségfejlesztő módszerekkel foglalkozni. A szülő segítségével természetesen.

szilvia-logopedia.hu/iskola-elokeszito-feladatok.php

Mi, a Látogatás a hangok birodalmába könyvekkel kezdtünk, mert már feltűnt egy szakembernek a némileg hibásnak tűnő hangképzés Évinél. A dolog aztán ment is, mint a karikacsapás. Játszottunk, sokat nevettünk, de az említett könyvekkel fejlődtünk is. Ezután használni kezdtük a Látogatás a vonalak birodalmába-t is, ami már kifejezetten a kreativitás tesztelgetése, és lehetséges fejlesztése miatt izgatta az én fantáziámat is. A grafomotoros fejlesztésre koncentráló módszerek elősegítik a logikai készség fejlődését, a kreativitást ugyebár, és a kisgyermek a fantáziára is támaszkodhat sokszor. Ezekre mind szüksége lesz, akkor is, ha megkezdi a tanulást. Kezdetben ugyanis utóbb említetteket, a tanulási folyamat mikéntjének gyakorlását kell valahogy magáévá tennie, és az már csak később következik, hogy ezen képesség birtokában komoly tudást szedjen magára. Majd ha felsős lesz, és középiskolás. De addig még nagyon sok a mérföldkő, amin túl kell haladni. Ezért, ha ez a része kimarad, a későbbi siker is elmarad. Erre jöttek rá valószínűleg, akik a Látogatás könyvsorozatban találták meg a megoldást.

A sorban aztán szépen haladunk, és így már tényleg ennél a könyvnél tartunk: szilvia-logopedia.hu/iskola-elokeszito-feladatok.php. Hiszen most kezdtük a sulit. Amikor a folyamat elején álltunk, az viszont már két éve volt. Visszanézve, tapasztalatokkal alátámasztva biztosíthatok mindenkit: nem véletlenül pozitív minden visszajelzés logopédusuktól, pedagógusoktól és magánfelhasználóktól egyaránt a “Látogatás-sorozatról”. Próbálja ki mindenki Szabó Szilvia könyveit, ha teheti a gyerekével.